Skip to main content

Het weergeven van je bedrijf in Google doe je doormiddel van een Google Bedrijfsprofiel. Doormiddel van dit Google Bedrijfsprofiel maak je een bedrijfspagina aan die ervoor zorgt dat je gevonden wordt in Google Maps en in de lokale zoekresultaten. Dit profiel voor je onderneming is gratis en daarom dus een goede toevoeging om bezoekers naar je website toe te leiden.

1. Google account

Om gebruik te kunnen maken van de faciliteiten van Google moet je eerst inloggen met je Google account. Als je nog geen Google account hebt, kun je die hier aanmaken.

2. Je bedrijf toevoegen aan Google

Vervolgens ga je naar de  Google Bedrijfsprofielmanager  om je bedrijf aan Google toe te voegen. Typ de naam van je bedrijf in. Omdat je het bedrijf nieuw gaat toevoegen, zal deze waarschijnlijk nog niet bestaan. Klik dan op ”Je bedrijf aan Google toevoegen”.

Vul vervolgens je bedrijfsnaam en de bedrijfscategorie in op het volgende scherm:

In de volgende stap krijg je de keuze om een locatie toe te voegen die klanten kunnen bezoeken, zoals een fysieke winkel of kantoor. Wanneer je hier kiest voor ja, kan je in de volgende stap de adresgegevens invullen.

 

 

Wanneer je de stappen die te maken hebben met de locatie van je bedrijf hebt doorlopen kun je vervolgens de contactgegevens toevoegen. Vul hier je (zakelijke) telefoonnummer in en de URL van je website.

Wanneer je de stappen hebt doorlopen stuurt Google een briefkaart per post. Deze briefkaart wordt verstuurd naar het eerder opgegeven adres. Vul hier de naam van de contactpersoon in. Het kan tot 11 dagen duren voordat deze brief aankomt.